Från norr till söder

Hej allesammans! Ursäkta den dåliga uppdateringen, men nyår i Kambodja innebär 10 dagars ledighet och under dessa dagar har jag varit på resande fot. Jag och Lea har gjort en rejäl roadtrip, där första målet var Ban Lung, som krävde en 11,5 timmes bussresa. Vi spenderade 3 dagar i Ban Lung där vi för mesta delen spenderade vår tid vid en sjö belägen i djungeln. Vattnet var blått och klart och vi kunde hoppa från bryggor. Utöver detta gjorde vi en egen upptäcktsfärd på moped där vi besökte ett stort vattenfall. Nästa destination var Kratie, som ligger 6 timmar ifrån Ban Lung påväg mot Phnom Penh. Här åkte vi ut med en båt och tittade på delfiner. Kratie var ett stopp på vägen, så efter en skön natts sömn var vi åter igen på resande fot. Efter en 4 timmars skräckfylld bussresa hem (chauffören körde lika galet som de gjorde i Indien) var vi äntligen framme i Phnom Penh. Men ingen vila (eller, en kortis framför Game of Thrones - det gäller ju att prioritera!), för på kvällen satt vi ännu en gång på en buss, denna gång påväg till Sihanoukville. Efter 5 timmar var vi äntligen framme och vi gick direkt till sängs. 06.00 väcks jag av mummel och uppfattar att något är på tok. Jag tar mig ned till badrummet för att upptäcka några fulla volontärer (vi visste sedan tidigare att våra kompisar bodde på samma hostel) som står i badrummet med duschen på. Under duschstrålen står en blödande kompis. Tydligen har han, full och dum, bestämt sig för att hoppa av tuk tuken i farten, vilket resulterat i att han slagit i bakhuvudet och fått otäcka skrapsår över hela kroppen. Så det blev att leka sjuksköterska innan båten tog mig, Lea och George ut till Koh Rong. 2,5 dagar med sol, bad och volleyboll stod på agendan. Idag, åkte Lea till Siem Reap och George tillbaka till Phnom Penh. Själv så unnar jag mig egentid i Sihanoukville med sol och bad. Jag har även unnat mig en ridtur på sandstranden, vilket alltid varit en dröm för mig. Vi har hamnat i många lustiga situationer under veckan, men de tänkte jag dela med mig av i nästa inlägg. Då kommer lite bilder också, men här nedan har ni några bilder från mobilkameran. Kram!

Kommentera här: